fredag 13 mars 2009

Oslo resan

En liten sammanfattning av Oslo, typ 2v senare. Hade en riktigt bra vecka. Synd att den gick så fort bara.
Vi kom ner strax innan 03-söndag natt. En biltur på lite mer än 9h kändes bra i kroppen då. Det första vi stannade utanför va ett ställe som heter Chat Noir, villet fick mig att fnissa till lite, (när farsan pratar om Oslo nämner han alltid Chat Noir).
På måndag blev det en riktig turist dag för mig å Gustav. Tog nog kort på allt man ska ta kort på. Sen fest å utgång på kvällen. Tis, ons å torsd blev lite upptäckardagar för mig själv. Fredag fick jag hoppa in å jobba nåra timmar på Rust, blev nåra timmar på lördag fm oxå. Sen middag på en thai rest som heter Ya-ya´s. Riktigt mysig rest. Man fick sitta i små hytter, hela rest va som att sitta på stranden i thailand. Mitt i middagen slocknade alla lampor, å helt plötsligt kom ljud av storm å regn ut i högtalarna. Precis som på en strand kan jag tänka mig. Efter det inlyttningsfest å sen utgång.
Det blev en seg hemresa, typ 1,5 h snabb sömn, för att sen springa ner å ta bussen till Gardemoen. Sen flera timmars väntan i Trondheim på tåget hem.



Jag å brossan på inflyttningsfest.




Gustav utanför slottet.



Pappas lilla oas i öknen.




Nere vid Akersbrygge. Stället man ska va på
under sommaren.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar