torsdag 19 mars 2009

Dåligt








Har precis avslutat Infiltratören. Läste för ett tag sen boken Svensk Maffia. 2 riktigt bra böcker. Men det som slår mig är att största maffiorna vi har här i Sverige är eg, polisen och våra politiker. Där skys inga medel för att komma dit man vill. Det pysslas med brottsprovokation, användning av privatpersoner för att sätta dit småbus/kriminella med hjälp av bevisplantering mm. Värsta av allt är att det är dom som kommer undan med ryggen fri, medans dom som blivit utsatta för deras plantering tvingas sitta av långa straff, hot och för det mesta skyddad identitet och oftast flytt utomlands. Jag anser att en fällande dom med hjälp av brottsprovokation är som en vunnen fotbollsmatch pga, straffspark lr självmål av andra laget. Det är en vinst, men inte en rättvis vinst.
"Det är inte tjuven som skapar tillfället,
utan tillfället som skapar tjuven".
Men jag är ändå glad att man inte vet allt som pågår däruppe i "maktens" korridåer. Då skulle man inte lita på nån.
Har annars haft en riktigt bra dag. Har eg inte gjort nå annat än det vanliga, träning å jobb. Men det va så underbart väder idag, så det kändes som att vandra på moln nästan.

1 kommentar:

  1. Hej min vackra dotter.

    Du har helt rätt i din tankegång.

    Kolla in mitt inlägg (strömsund) och njut av gamla flata bilder.

    Nattkram
    mossan

    SvaraRadera