torsdag 15 januari 2009

Ooops!

Hade lite otur med min ena gäst ikväll. Eller han kanske hade lite mer otur med mig. Började med att jag skulle ta hans beställning på dryck. Så jag frågade vad herrn i brunt skulle vilja ha, å han svarar att kavajen är svart, bara lite gammal. Hrm. Sen skulle jag plocka av hans soppa, men samtidigt som jag drar tillbaka armen med koppen i handen så slår han upp med handen å stöter till koppen så jag tappar den på hans "svarta" kavajrygg. Det va fortfarande soppa kvar i koppen. Så nu har han lite fina salladslöksprickar som pryder baksidan av kavajen. Så typiskt, har det börjat dåligt med en gäst eller ett sällskap brukar oturen hålla i sig med samma bord. Ungefär som en diskution jag hörde om på radion idag. Om dagen börjar dåligt, brukar den oftast fortsätta med otur. Frågan är om det beror på att just den dagen är otursdrabbad, eller om man bara får en negativ inställning till resten av dagen för att den började dåligt. Man kanske ska börja tänka lite mer possitivt nästa gång nåt börjar dåligt, å vända på steken till den bättre sidan.

Blev måttligt orolig idag när Gustav ringde från Oslo. Det är ett mindre inbördeskrig där, efter en politiker som uttalat sig om kriget i Israel. Tydligen ligger restaurangen han jobbar på bara 200 m från Israels ambassad. Så restaurangen har drabbats av lite diverse hemska saker pga. demonstrationerna. Tydligen ska det bli nya i helgen. Får ringa typ var 10:nde minut å kolla att han lever å inte hamnat i nån rökbomb eller nåt liknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar