tisdag 6 januari 2009

Ledigt

Har haft 3 underbart lediga dagar nu. Börjar igen lite försiktigt imorgon med att jobba nån liten kort timme. Ska bara upp å visa våran lilla prao hur rest ser ut, å hur allt funkar. Blir som inskolningen man hade på dagis å i lågstadiet, börja försiktigt.
I söndags fick jag en efterlängtad kopp kaffe.
Igår tog jag en tripp på stan för första gången på länge. Blev 3 nya jeans å lite underkläder. Sen bjöd Mia på middag på Simon & Victor, vitlöksbröd å pepparstek, gött som faen. Men kan det bli fel med en köttbit?! =p
Idag sov jag till halv 4 å sen blev det pizza med Mia å A, som snart flyttar. Har tom hunnit med en efterlängtad kaffe å lite skitsnack med mossan. Imorgon blir det nedmontering av hennes tv-hylla. Tydligen är det bara jag i familjen som kan hantera en skruvmejsel, haha ;).

Lillebror ringde från Oslo igår. Han är nog lite orolig över storasyster. Förstår jag det. Inte alltid lätt med mig. Lyckas alltid hamna i de märkligaste sitsarna. Men han är den bäste bror man kan önska sig. Vart han än befinner sig så vet han om nåt är fel. Ibland är det jobbigt att han inte bor här längre, utan i Oslo. Men han är ändå bara ett samtal bort. Ibland bra oxå, annars skulle vi nog sätta oss i skiten tillsammans ganska ofta. Vi har en märklig förmåga att ställa till med bus när vi är med varandra =).

1 kommentar:

  1. Hej gumman.

    Det blev kanoners med nya gardinerna och lampan. Du har så fint hos dig.

    Kila in på min blogg och hämta nobelpris, som jag ger vidare till dig.

    kram
    mossan

    SvaraRadera