tisdag 17 februari 2009

Bullshit & beslutsångest...

Har suttit å surfat runt lite på olika bloggar nu. Det som slår mig är hur feg folk har blivit sen det blev inne att blogga. Helt plötsligt kan man inte ta en disskution öga mot öga längre. Utan det man vill ha sagt måste sägas via inlägg eller kommentarer. Hur gjorde alla innan om man hade nåt på hjärtat? Sen har det blivit så lätt för kompisar att hugga varann i ryggen. Alla verkar gå efter mottot; "sköt dig själv, å skit i alla andra". Huvudsaken jag får det jag vill ha, eller kommer dir jag vill, sen hur det går för alla andra skiter väl jag i. Jag förstår inte hur det kan va så lätt för folk att vända varandra ryggen. Hade nyligen ett stort bråk med en av mina bästa vänner. Men inte känner väl jag för att vända henne ryggen å sitta på min blogg å snacka skit, eller utelämna henne för det. Vi hade ingen kontakt ett par dagar, från min sida mest för att lugna ner mig, grunna lite på saken, å se det från en annan sida. Sen nån dag senare träffades vi, tog en kaffe å pratade igenom saken, lugnt. Jag gav min sida av saken, å hon sin. Å vi är inte sämre vänner för det, snarare tvärtom skulle jag vilja tro.



Brossan ringde som sagt för ngn vecka sen. Faktiskt typ 2 min efter bråket med min vän. Det han sa då va så himla rätt å det kändes helt fel att säga nej. Men nu lite senare känns det inte lika rätt längre. Men jävligt lockande å spännande däremot. Så nu har jag världens största beslutsångest ist. Inget beslut är fel, men ett av dom är säkert mkt bättre än det andra. Hm... Fan, alla som känner mig vet att jag hatar val, kan knappt välja mellan apelsin eller äpple om jag har dom framför mig. What 2 do?



Ps. Duschen funkade perfekt. Hur skönt som helst att slipa skura golvet efter en dusch, å bara kliva ut på ett torrt golv. Har då inte ärvt en tumme mitt i handen iaf ;).
Muahaha... Ds.

1 kommentar:

  1. Du verkar ha ärvt från mig och tagit över allt att kunna fixa. Nu är det jag som har tummen mitt i :-))).

    Tänk inte på några beslut än. Åk ner först och ta en funderare sen.

    kram min vackra kloka dotter

    mossan

    SvaraRadera