måndag 29 december 2008

Så var julen över...




Hade den klart bästa avslutningen man kan ha av en jul igår. En avslutningsmiddag hemma hos mossan med hela familjen. Det va pappa å hans fru, min syster å bror från pappas sida, gustav å jag å mamma med syskon på den sidan. Det är så skönt att vi kan umgås alla tillsammans. Inte alla som har den turen. Nästan lite som i tomten är far till alla barnen. Fast utan all sprit å skvaller ;).


På juldan blev det som sagt utgång med Mia. Först satt vi hemma här, käkade middag å drack lite. Varken jag lr Mia hade köpt ngn biljett. Så vi tänkte satsa på en tidig utgång för att slippa lång kö. Helt plötsligt är kl. 23 å vi är knapt halvklara. Så vi snabbfixar till oss å går iväg. När vi väl kommit till larrys konstaterar vi att dom har 3 köer! Man vill ju inte gärna ställa sig i en mastodont kö för att komma fram å få höra att man står i fel. Så jag drar iväg ett sms till F. Han säger åt oss att gå till rökrutan. Där blir vi insläppta, slipper betala å slipper köa. Men fi faen va folk det va. Kände att man va på tok för nykter för alla människor. Så vid halv 1 gav vi upp å gick till plaza. Där va det iaf lite bättre. Man kunde åtminstone röra sig å gå utan att bli knuffad. halv 2 gav vi upp å gick ner till en kompis. Sen satt vi där å prata skit å lyssna på musik. Tror kl va 7 när vi gick hem. Men inte för att sova. Vi fixade lite fika hos mig gick sen hem till Mia å fikade. Sen ner på stan för att ta en taxi till elgiganten. Blev en bärbar dator till Mia, inget till mig.


Sammanfattningsvis tycker jag ändå att det har varit en bra jul. Ledig, utan stress å lite lagomt med fest.


Nä nu ska jag säga hejdå till Gustav. Han åker tillbaka till oslo nu =(.




1 kommentar:

  1. Hej dotra mi.

    Vi tänkte lika där *S*. Kolla min rubrik på bloggen jag skrev inatt. Du har ett finare kort på er alla. Var det A som tog det?

    Vad tomt det ska kännas hos dig nu när Gurra åkt iväg och L som flyttar ut. Skönt också för dig med egen vrå igen.

    Hoppas ni systrar har det bra på jobbet nu.

    kramar
    mossan

    SvaraRadera