torsdag 25 december 2008

Julafton

Julafton blev hemma hos mossan med nästan alla syskon. Riktigt skönt å "slappigt" hade vi det. Sådär skönt som man bara har hos en mamma. Till middag hade vi enligt tradition dukat upp med tacos. Ingen hemma hos oss äter julmat, å alla är vi kräkle på den, så sen ett par år tillbaka kör vi med tacosbuffé till julmiddag. Hur gott som helst. Så efter klappöppning, grötätande å tacosmiddag somnade jag direkt i soffan. Vaknade av att Gustav tog kort på mig.

Sen ringde Mia, så hon å jag tog nån cider hemma å gick på plaza, sen på larrys. Ändå bra med folk ute på båda ställena för att va julafton. Kommer ihåg när man va liten, då fick man inte träffa kompisar på julafton; -"julafton firar man med familjen, dina kompisar träffar du varje dag ändå!" Men det är nya tider nu. Man firar hemma, å avslutar "familjehögtiden" med en fylla på krogen.


Ikväll blir det utgång. Min första lediga juldag ever. Så ikväll ska jag oxå va med å festa.

Skål på er alla där ute =)

2 kommentarer:

  1. Godmorgon

    Bytte namn på min blogg och trodde det skulle fortsätta att fungera ändå. Så du får ändra till
    http://lojrom-vittvin.blogspot.com

    kram
    mossan

    SvaraRadera
  2. Javisst har jag. Vackraste finaste goaste ongan i hele väla :-)))).

    Kommer brodern hem till fyra?

    SvaraRadera