onsdag 10 februari 2010

Jenteaften

Igår hade vi alla tjejer på jobbet en riktig helkväll. Började med cava och snittar hemma hos A på grünerlökka. Sen gick vi ner på Trancher och åt en underbar middag med gott vin till. Efter det drog vi oss vidare ner på Radisson skybar, ligger på 20:e våningen, så utsikten därifrån är så sjukt fin. En riktig lisa för själen. Sen gick vi till sista anhalten som blev Nobilis. Tog en tidig kväll å va hemma vid halv 3. Där väntade en hemmagjord lasagne i kylen på mig. =), bra å bo med 2 kockar.

Har precis kommit hem från jobb. Skulle inte jobba idag, men så ringde en polare som blivit akut magsjuk under natten å frågade om jag ville ta hennes pass på Kullinariska akademien. Efter många om och men för att hitta stället, som slutade med att jag fick ta taxi för att hitta fram, så gick allt som på räls. Vilket ställe. Vet om, iaf en kock som skulle dräggla om han såg det köket. Han som var chefskocken idag är även norsk mästare på desserter, och den desserten som gavs idag; ren matorgasm!! Förstår att han är The Best.
Har även en blåsa på en blåsa på hälen, mina skor är visst lite för hårda och oingångna för ett långpass än.

Nä, nu väntar sängen och en p3 dokumentär på mig.

Vaya con dias.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar