måndag 8 mars 2010

Græddhyllan

Igår va jag på ett cateringuppdrag i Huk. Vilket hus. Dom hade tom 2 lønndørrar i matsalen. Nær man har en lønndørr hemma, då har man lyckats. Ett mål i mitt liv ær att få ett hus med en lønndørr i. Helst i biblioteket. Ni som har sett brøllopsfotografen, huset va precis som i den filmen. Fick en lista av herren i huset med viner, sen blev jag skickad ner i vinkællaren før att hæmta upp dom. Precis som i filmen.

Iaf.
Till min bagarebror E. Hær kommer receptet på hemmagjorda snickers =).

2dl ljus sirap
1 burk jordnøtssmør
1dl kokos
1/2 påse salta jordnøtter
1 kaka blockchoklad

Værm sirapen och jordnøtssmøret i en kastrull, koka ej. Ta av den från plattan och blanda sen i kokosen och jordnøtterna. Bred sen ut smeten på en plåt med bakplåtspapper. Smælt chokladen i ett vattenbad och pensla sen ut chokladen øver smeten. In i frysen. Låt stå tills den stelnat.
Sen ær det bara att æta.

Ps. Ber om ursækt, men hade bara tillgång till ett tangentbord med norska bokstæver.

1 kommentar:

  1. Det ser jag fram emot att E fixar. Det låter jättegott. Du bakar och står i och hoppas du har den insperationen nu när du kommer hem :-).

    Älskar dig

    mossan

    SvaraRadera